دانشجویان نباید دو سال را صرف نوشتن پایان‌نامه کنند پروژه تاپ می‌تواند کوتاهی ما در گذشته را جبران کند

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران گفت: بنگاه‌هایی که در سامانه تاپ ثبت‌نام کنند می‌توانند از سرمایه تحصیلی و ذکاوت دانشجویان استفاده کنند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت، در سیزدهمین دوره جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان، گفت: یکی از پروژه‌های وزارت صمت پروژه تاپ است. تاپ طراحی تا اجرای پروژه‌ها را زیر نظر معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت انجام می‌دهد. مهمترین شاخصه این پروژه جوان محور بودن آن است.

وی در ادامه گفت: این پروژه ملی می‌تواند بخشی از کوتاهی های ما را در سال‌های گذشته جبران کند. مبنای این طرح اندیشه و خلاقیت است. هفت محور تاپ 24 پروژه را شامل می‌شود. سعی خواهد شد در راستای توسعه پایدار، توسعه دانش بنیان، ارتقای سطح مهارت فارغ التحصیلان و سربازان، تامین اشتغال پایدار مطمح نظر قرار گیرد .

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: با پدیده انقلاب چهارم صنعتی یعنی تکنولوژی هوشمند روبرو هستیم. تا سال 2024 مرگ بر اثر تصادف یا پزشک عمومی از کار خارج خواهند شد. یعنی تکنولوژی هوشمند کار آنها را خواهد کرد. این انقلاب همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر زیرساخت های لازم امروز ساخته نشود جامعه آسیب زیادی خواهد دید.

قبادیان گفت: نباید دانشجویان ما دو سال را صرف نوشتن پایان نامه کنند و ما در ازای آن تلاش ریالی پرداخت نکنیم. با جذب بنگاه های اقتصادی در پروژه تاپ و ارتباط آنها با دانشجویان سعی می کنیم دانشجویان پایان نامه های کارکردی تولید کنند. بنگاه هایی که در سامانه تاپ ثبت نام کنند می توانند از سرمایه تحصیلی و ذکاوت دانشجویان استفاده کنند. تولید علم و فن آوری و ایجاد کیفیت و کاهش قیمت تنها راه پیروزی صنعت ما است.

وی در ارتباط با وجوب انتقادپذیری در کشور گفت: ما در ابتدا باید ایرادات خود را بدانیم. آسیب شناسی و تبیین راه حل اهمیت بسیاری دارد. نگاه انتقادی نگاه پر انرژی جوانان ما است. ما اساتید دانشگاه کارمان انتقاد است اما باید انتقاد همراه با سازندگی و پیشنهاد باشد. باید انتقاد از خودمان را سرلوحه خودمان قرار دهیم تا ایراداتمان را بدانیم. کار سخت می شود، اگر در برابر انتقاد از خودمان خصومت بورزیم.

  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1398/09/25
  • تعداد مشاهده : 1415 بار