انعقاد تفاهم نامه همکاریهای متقابل بین شرکت ایران ارقام و دانشگاه صنایع و معادن ایران

در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ تفاهم نامه همکاریهای متقابل بین شرکت ایران ارقام و دانشگاه صنایع و معادن ایران منعقد گردید.


به گزارش روابط عمومی طی مراسمی که با حضور جناب آقای دکتر کوروش منتظری مدیر عامل شرکت ایران ارقام و جناب آقای دکتر برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فن آوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سرپرست دانشگاه صنایع و معادن بهمراه برخی از معاونین و مدیران دو سازمان برگزار گردید، تفاهم نامه همکاری میان شرکت ایران ارقام و دانشگاه صنایع و معادن ایران به امضا رسید. 
قبل از مراسم امضای تفاهم نامه جناب آقای دکتر ادریس پیرصاحب معاون علم و فن آوری دانشگاه صنایع و معادن در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه و مسئله محور بودن فعالیت های دانشگاه توضیحات مختصری ارائه نمودند.
در این مراسم آقای دکتر کوروش منتظری با اشاره به فعالیت های شرکت و ارائه گزارشی از تاریخچه آن خاطر نشان کردند که امید است دانشگاه صنایع و معادن ایران با برگزاری دوره های آموزشی کاملاً کاربردی و تخصصی مرتبط با فعالیت های شرکت، بستری مناسبی برای ارتقای دانش و تقویت نیروی انسانی شرکت ایجاد نماید. 
در ادامه آقای دکتر برات قبادیان با اشاره به مشکلات کشور در خصوص وضعیت معیشتی خانوارهای ایرانی و درصد خانوارهایی که زیر خط فقر قرار دارند، بیان نمودند که عدم موفقیت کشور در صادرات کالا و تولید غیر قابل رقابت، حاکی از آن است که بدون علم و دانش مرتبط نمی توان گامی موثر در حل مشکلات و مسائل پیش رو برداشت. بنابراین می بایست درکشور به حوزه های علم و فن آوری اهتمام بیشتری داشت، وی با اشاره به این موضوع که فن آوری نتیجه پژوهش است، آن را بعنوان فرزند علم خواند و تاکید داشت که برای اصلاح روند کاری و اجرای فرآیندهای موثر در شرکت ها، می بایست مدیریت کشور برمبنای علم باشد تا بتوان با تربیت مدیران شایسته و با ثبات در زمینه علم، پژوهش و فن آوری، از سرمایه های انسانی و سایر سرمایه‌گذاری ها حفاظت بعمل آید. وی با اشاره به شاخص GDP (تولید ناخالص داخلی) در کشور بیان نمودند که طی سال های 1380 تا 1404 این شاخص  حتی به 1%  هم نرسیده است که نشان از عدم موفقیت مدیران و صاحب‌نظران دارد.
وی در ادامه صحبت های خود به مسئولیت پذیر بودن و ماموریت گرا بودن دانشگاه صنایع و معادن ایران اشاره نموند و بیان کردند که این دانشگاه با تمام قوا تلاش دارد تا با پرورش نیروهای توسعه گر و مهارتی از دانشگاه نسل اول گذر کرده و به دانشگاه نسل چهارم برسد که در این میان همکاری  های جدید با دانشگاه های کشور آلمان در زمینه آموزش های مشارکتی (Cooperative education)  خواهد داشت. 
در پایان اشاره داشتند که تا کنون تفاهم نامه های بسیاری بین دانشگاه و سازمان های متعدد منقعد شده است که مهمترین آن ها با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) بوده، که مرتبط با اجرای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) برای اشتغال فراگیر دانش آموختگان دانشگاهی در کشور می باشد، و با توجه به ماموریت دانشگاه صنایع و معادن در اجرای این طرح و در راستای آن انقعاد تفاهم نامه با شرکت ایران ارقام، امید است شاهد همکاری های های موفق فی مابین باشیم

  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1400/07/20
  • تعداد مشاهده : 1883 بار