معرفی دوره های دارویی، بهداشت، سلامت:

با توجه به نوسانات موجود در قیمت جهانی نفت و پایان‌پذیر بودن این منبع زیرزمینی، صنعت دارو یکی از بخش‌های جذاب سرمایه‌گذاری در حوزه تجارت درون صنعت محسوب می‌شود. تجارت درون صنعت به صادرات و واردات هم‌زمان گروه کالاهای مشابه اطلاق می‌شود و در نتیجه تمایز محصول در بازارهای رقابت ناقص و وجود صرفه‌های ناشی از مقیاس بروز می‌کند.
در صنعت دارو مدیران بازاریابی و فروش با حجم انبوهی از داده‌های فروش شرکت‌های پخش، به داروخانه‌های مشتری خود مواجه‌اند. یکی از روش‌هایی که به آنان در کنترل وضعیت بازار، رقابت با سایر رقبا، برنامه‌ریزی هر چه بهتر برای افزایش فروش محصولات خود و در نتیجه هدفمند‌کردن فعالیت‌های بازاریابی کمک خواهد کرد، آگاهی از بخش‌بندی‌های مختلف مشتریان و سیاست‌گذاری بازاریابی و فروش بر‌مبنای آن خواهد بود.