فناوری متاورس و بلاکچین، پیش نیازهای صادرات را متحول کرده است

امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت با تاکید بر اینکه دنیای حقیقی فعلی ناگزیر به پذیرش دنیای مجازی شده، گفت: این جهان نوین منجر به تغییرات اساسی در روش‌های ورود به بازار شده است.

امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار وزارت صمت با تاکید بر اینکه دنیای حقیقی فعلی ناگزیر به پذیرش دنیای مجازی شده، گفت: این جهان نوین منجر به تغییرات اساسی در روش‌های ورود به بازار شده است. حضور در یک نمایشگاه حقیقی با نصب تجهیزات یک خط تولید چند ۱۰ متری و نمایش نحوه کار در غرفه به بازدیدکننده، کاری غیرمنطقی و پرهزینه خواهد بود در حالی که با استفاده از واقعیت مجازی و ابزارهای نوین متاورسی می‌توان همان حس بازدید و استفاده از خط تولید را به بازدیدکننده منتقل کرد.

وی افزود: آنچه در این برهه زمانی نیاز به توجه عمیقی دارد ایجاد و هم‌راستایی با فناوری‌های نوینی است که به نحو مطلوب و ایمن بتوانند پل ارتباطی فی‌مابین دنیای واقعی و مجازی باشند.

اسدی تصریح کرد: در بازار پیچیده بین‌الملل که رقبای هوشمندی بر مبنای روش‌ها و ابزارهای به‌روز علمی و دانشی پا به عرصه صادرات می‌گذارند، نمی‌توان با ساده‌انگاری و استناد به روش‌های سنتی قبلی به موفقیت در این بازارها امیدی داشت. با بیان مسئله، حال می‌توان در جستجوی ارایه راهکارهای اجرایی برای فرهنگ سازی و استفاده صحیح از ابزارهای نوین در تسهیل و هم‌راستایی با دنیای بین‌الملل بود تا کسب و کارها بتوانند با سرعت، امنیت و سهولت دوشادوش رقبای خارجی قدم بردارند. بی شک استفاده از بستر انتقال متمایز اطلاعات با نام «بلاک‌چین» و ابزارهای مستقر بر این بستر منجر به یک انقلاب نوین در ایجاد ارتباط بین دنیای واقعی و مجازی با سرعت بالا خواهد بود.

لازم به ذکر است شرط لازم برای استفاده از یک ابزار، کاربردی بودن آن و شرط کافی توانایی استفاده صحیح از ابزار در فرآیند کسب و کار است. از همین رو دانشگاه صنایع و معان ایران تیم با تجربه ای را در زمینه متاورس و بلاکچین تشکیل داده که ضمن مشاوره به کسب و کارها، دوره های آموزشی آشنایی، دانایی و توانایی بصورت مهارتی و کاربردی و همچنین آزمون های حرفه ای در این خصوص برگزار می کند.

  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 0
    • 1
  • تاریخ انتشار : 1401/10/10
  • تعداد مشاهده : 542 بار