نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران: حکمرانی اقتصادی تعریف ناقصی از کارآفرینی دارد

نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تاکید کرد متاسفانه حکمرانی اقتصادی و برخی مسئولین تعریف ناقصی از مقوله کارآفرینی دارند و بیشترین توقع آنها اشتغال زایی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنایع و معادن، دکتر حسین سلاح ورزی در اولین همایش ملی حکمرانی کارآفرین، بنگاه کارآفرین، گفت: متاسفانه بحث کارآفرینی همانند برخی موضوعات وارداتی دیگر به درستی تبیین و اجرا نشده است و حداکثر تلقی برخی از مسئولین از لفظ کارآفرین، کارفرما می باشد.

وی افزود: در حال حاضر حکمرانی کارآفرینی در کشور وجود ندارد و حداکثر انتظار مسئولین از یک کارآفرین تعداد مشاغل ایجاد شده است. به گونه ای که متولی تجلیل از کارآفرینان نیز وزارت کار می باشد که با پارامتر ایجاد شغل این کار را انجام می دهد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، ایجاد و راه اندازی واحدهای کوچک و زود بازده در سالیان گذشته را طرحی ناموفق ذکر کرد و گفت: این امر به لحاظ عدم وجود سیستم حکمرانی کارآفرین بوده است. البته زیر ساخت لازم و بستر مورد نیاز نیز در یک فضای پر ریسک و پر ابهام وجود نداشته است.

سلاح‌ورزی تاکید کرد: در فضای کنونی به دلیل قیمت گذاری دستوری و مداخله دولت در همه امور کسب و کار عملا فضای کارآفرینی وجود ندارد.

دانش‌آموخته دانشگاه صنایع و معادن ایران افزود:باید فضای کسب و کار با ثبات وجود داشته باشد و مقررات دست و پا گیر کارآفرینان باید از بین برود و در کنار آن امکان پوشش ریسک در کسب و کار و ایجاد نوآوری نیز فراهم شود.

گفتنی است اولین همایش ملی حکمرانی کارآفرینی و بنگاه کارآفرینی با سخنرانی تعدادی از مقامات مسئول و اساتید دانشگاه و برگزاری پنل های تخصصی در دانشگاه صنایع و معادن ایران به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه خبرhttps://iuim.ir/-news/newsid/507/سخنرانی-رئیس-اتاق-بازرگانی-ایران-در-همایش-حکمرانی
  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1402/03/08
  • تعداد مشاهده : 155 بار