تاکید رئیس صندوق توسعه ملی بر ارز آوری بنگاه‌ها و افزایش صادرات غیر نفتی

دکتر غضنفری: اگر با تاسیس وزارت بازرگانی صرفا به دنبال اعزام بازرس جهت نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها باشیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت بلکه باید به دنبال بهبود شرایط کسب و کار و ارزآوری از بخش غیر نفتی اقتصاد کشور باشیم و شاخص‌های استاندارد برای آنها تعریف کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنایع و معادن، دکتر مهدی غضنفری در اولین همایش ملی حکمرانی کارآفرین، بنگاه کارآفرین، گفت: با این نگاه که افزایش تورم صرفا به خاطر افزایش نقدینگی است موافق نیستم و می‌بایست این دیدگاه که متاسفانه سالیان سال بر اقتصاد کلان کشور حاکم شده بازنگری شود.

وی خواستار بهره گیری از شیوه های جدید تولید همانند تجربه کشورهای چین، هند و کره جنوبی شد و گفت: تنها با کنترل افزایش نقدینگی موفق به کاهش تورم نخواهیم شد و یک ارتباط مناسب بین اقتصاد خرد و کلان بوجود آمده و بنگاه‌ها در مسیر ارزآوری مورد حمایت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: برای تحقق رشد اقتصادی در نظر گرفته شده در برنامه های توسعه، بخش‌های مختلف باید به گونه صحیح انجام وظیفه کنند و صرفا بخش اقتصاد کلان موظف به تامین ارز و ریال سایر بخش‌ها نباشد که در این زمینه تولید کالای قابل رقابت و کارآفرینی به شیوه نوین و روش صحیح باید مد نظر قرار گیرد.

دکتر غضنفری یادآور شد: کارآفرینی به شیوه صحیح باید با کمترین سرمایه گذاری، ارز آوری بالا داشته باشد که این امر البته نیازمند حضور متخصصین باتجربه در بخش های اقتصادی می باشد.

وی همچنین گفت: اگر با تاسیس وزارت بازرگانی صرفا به دنبال اعزام بازرس جهت نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها باشیم نتیجه ای نخواهیم گرفت بلکه باید به دنبال بهبود شرایط کسب و کار و ارز اوری از بخش غیر نفتی اقتصاد کشور باشیم و شاخص های استاندارد برای آنها تعریف کرد.

وزیر اسبق صمت تاکید کرد: کنترل قیمت ها به خودی خود مشکلی رفع نمی‌کند بلکه باید ناهماهنگی گسترده بین اقتصاد خرد و کلان که در سالیان گذشته وجود داشته است برطرف شود.

گفتنی است اولین همایش ملی حکمرانی کارآفرین، بنگاه کارآفرین با سخنرانی تعدادی از مقامات مسئول و اساتید دانشگاه و برگزاری پنل‌های تخصصی در دانشگاه صنایع و معادن به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه خبرhttps://iuim.ir/-news/newsid/508/سخنرانی-رئیس-صندوق-توسعه-ملی-در-همایش-حمکرانی
  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 3
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1402/03/08
  • تعداد مشاهده : 328 بار