معاون اسبق وزارت صمت در همایش ملی حکمرانی کارآفرین و بنگاه کارآفرین: قانون گرایی و حمایت واقعی از بخش خصوصی باید مد نظر حکمران باشد

معاون اسبق وزارت صمت با اشاره به اصول بانک جهانی در خصوص حکمرانی مطلوب اظهار داشت: کارآیی دولت، پاسخگویی در برابر شهروندان، قانون گرایی، ثبات سیاسی، حمایت از بخش خصوصی و کنترل فساد از جمله نکات مهمی هستند که می بایست مورد توجه حاکمیت قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنایع و معادن، دکتر مهدی کرباسیان در اولین همایش ملی حکمران کارآفرین و بنگاه کارآفرین یادآور شد باید حکمرانی صحیح و مطلوب مورد توجه مسئولین و دست‌اندر کاران قرار گرفته و از بخش خصوصی حمایت لازم به عمل آید.

وی تشکیل شرکتهای خصولتی در سالیان گذشته را از مهم ترین مشکلات اقتصاد کشور ذکر کرد و افزود: این قبیل شرکتها به هیچ وجه پاسخگوی دولت نیستند و دولت نیز کنترلی بر عملکرد آنها ندارد و این در حالی است که قوه اجرائیه باید پاسخگوی تمامی مشکلات بوجود آمده باشد.

دکتر کرباسیان همچنین با اشاره به آثار منفی تحریم ها بر روی اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: دولت باید تلاش کند تحریم های مشکل ساز کنونی را برطرف نماید تا کارآفرین بتواند با برنامه ریزی مناسب نسبت به فعالیت در محیط کسب و کار پیش بینی شده اقدام نماید.

معاون اسبق وزارت صمت همچنین با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیکی کشور یادآور شد: باید اطلاعات کامل و دقیقی از منابع معدنی کشور داشته باشیم که این امر ضرورت توجه هر چه بیشتر به مقوله اکتشاف را خاطر نشان می سازد.

به گفته وی آمریکایی ها در طول دو دهه حاکمیت بر کشور افغانستان و با استفاده از سیستم های ماهواره‌ای اطلاعات دقیقی از تمامی منابع معدنی این کشور به دست آورده اند.

گفتنی است اولین همایش ملی حکمرانی کارآفرین و بنگاه کارآفرین توسط دانشگاه صنایع و معادن ایران و با همکاری انجمن علمی کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران و حمایت معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق توسعه ملی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان ملی بهره‌وری ایران، سازمان مدیریت صنعتی، انجمن مهندسی صنایع و ایران، مدرسه حکمرانی شهید بهشتی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و دانشگاه علم و فرهنگ، در دانشگاه صنایع و معادن برگزار شد.

در این همایش برخی مقامات دولتی و مسئولان تشکل‌های بخش خصوصی به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند. همچنین اساتید و صاحبنظران و کارآفرینان در قالب ارائه مقاله و پنل‌های تخصصی، تجربیات و نظرات خود را در حوزه کارآفرینی مطرح کردند.

لینک کوتاه خبرhttps://iuim.ir/-news/newsid/511/سخنرانی-دکتر-کرباسیان-در-همایش-ملی-حکمرانی
  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1402/03/09
  • تعداد مشاهده : 314 بار