آمادگی دانشگاه صنایع و معادن ایران برای اجرای طرح کهاد

دانشگاه صنایع و معادن ایران

طرح کهاد یکی از طرح­های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اشتغال­پذیری دانش ­آموختگان دانشگاه ­های کشور در سطوح کارشناسی و کارشناسی ­ارشد است

دانشگاه صنایع و معادن ایران با قدمتی 29 ساله با تعامل و ارتباط ارگانیک با بخش­های صنعت، معدن و تجارت و با تجربیاتی آزموده در خصوص آموزش کارشناسان و مدیران حرفه ای در بخش­های یادشده و با دارابودن بالاترین ضریب اشتغال­پذیری در میان دانشگاه­های کشور، طی مکاتبات و برگزاری نشست­هایی با دانشگاه­های شاخص، آمادگی خود را برای اجرای طرح کهاد اعلام نمود.

خاطرنشان می سازد طرح کهاد یکی از طرح­های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اشتغال­پذیری دانش ­آموختگان دانشگاه­ های کشور در سطوح کارشناسی و کارشناسی­ ارشد است. به موجب این طرح هر دانشجو تحت شرایطی می­تواند در کنار رشته اصلی خود یک رشته فرعی را آموزش ببیند.

در اجرای طرح کهاد بسیاری از دانشگاه­ های شاخص کشور با تدوین آئین­نامه ای، امکان گذراندن 21 تا 25 واحد درسی برای دانشجویان با حداقل معدل 14 را در یکی از رشته­های دیگر دانشگاهی فراهم نموده اند. با این وجود، نکته ای که در این طرح مغفول مانده و با هدف اشتغال­پذیری فارغ­ التحصیلان دانشگاه­ها، مغایرت دارد، جنبه نظری داشتن واحدهای درسی تعریف شده برای دوره کهاد است. در این خصوص دانشگاه صنایع و معادن ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، باتوجه به ارتباط نظام یافته خود با صنایع و معادن کشور، درصدد برآمده برای تحقق اهداف طرح، دوره کهاد دانشگاه­ها را با همکاری و مشارکت بنگاه­های صنعتی، معدنی و تجاری با استفاده از روش تلفیقی نظری-کارگاهی در محیط بنگاهی برگزار نماید.

  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 1
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1401/11/25
  • تعداد مشاهده : 910 بار