جلسه هم‌اندیشی با حضور خبرگان صنایع فولاد، مس، سنگ در دانشگاه صنایع و معادن ایران

سیدعلیرضا شجاعی: دانشگاه در مسیر های جدید خود گام­های ارزشمند و موثری را در جهت رشد و اعتلای کشور خواهد داشت.

بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی و رئیس هیات مدیره انجمن‌های مس و سنگ ایران در این جلسه بیان کرد که دانشگاه صنایع و معادن ایران می‌بایست تلاش خود را در راستای تبدیل شدن به یک هاب تحقیقاتی و آموزشی قدرتمند برای کلیه صنایع زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ‌کار گیرد. وی تاکید کرد این دانشگاه باید به یک مرکز آموزشی – مهارتی برای کارخانه‌ها و صنایع تبدیل شود که در این مهم، صرفأ آموزش‌های موثر در جهت توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار صنعت را ارائه نماید. وی اشاره نمود این دانشگاه پتانسیل بالایی در جهت تبدیل شدن به حلقه ارتباط بین تشکل‌ها، شوراهای صنعتی و معدنی دارد.
عزیزاله عصاری معاون اسبق شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) ضمن ابراز خرسندی از نگرش متفاوت دانشگاه صنایع و معادن ایران به حوزه آموزش و پژوهش، بیان کرد که در این دانشگاه بجای آمایش سرزمین باید آمایش تحصیل و تربیت صورت پذیرد و دانشگاه سعی نماید با توجه به شرایط فعلی کشور، نیاز صنایع را شناسایی و در راستای رفع آسیب‌های احتمالی وارد شده به صنایع، بصورت متمرکز، راهکارهای اجرایی برای رفع مشکل به آن‌ها ارائه نماید.
امیر بیژن یثربی مدیر عامل شرکت صنعتی معادن و فلزات ایده پردازان نیز در این جلسه  پیشنهاد مرکزی با عنوان مرکز نوآوری حیات سبز برای کلیه مجموعه های بخشهای صنعتی و معدنی را بیان نمود که در این مراکز بتوان از تجارب و ظرفیتهای موجود در نیروی انسانی در هرحوزه برای کشور بصورت بهینه استفاده نمود که مقرر شد برای اجرایی شدن موضوع تفاهم نامه ای بین طرفین امضا شود.
محمد حسن عرفانیان بنیانگذار فولاد مبارکه اصفهان در جلسه هم­اندیشی که در دانشگاه صنایع و معادن ایران برگزار شد ضمن اشاره به نحوه تاسیس این دانشگاه، بیان کرد که هدف از تاسیس این دانشگاه در دهه 70 تربیت افراد خبره صنعتی و ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه بوده است. وی به سخن مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سردار سازندگی در خصوص فلسفه ­ی ایجاد این دانشگاه اشاره کرد که " ما می­ خواهیم در این مملکت مدیرانی تربیت کنیم که یک الگوی زیستی برای جامعه اسلامی طراحی کنند که الگوی مصرف آن به دست این مردم و از این سرزمین تامین شود". عرفانیان ابراز امیدواری کرد که طی فعالیت­های سی ساله ­ای که در این دانشگاه صورت گرفته، این دانشگاه قادر خواهد بود بعنوان یک حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه ایفای نقش نماید و در این راستا در زمینه حکمرانی­های موفق نیز قدم بگذارد
سید علیرضا شجاعی سرپرست دانشگاه، ضمن تشکر از حضور خبرگان صنایع در این دانشگاه، حضور آنان را بعنوان افتخاری برای دانشگاه دانست و تاکید کرد که دانشگاه صنایع و معادن ایران با سابقه فعالیت سی ساله در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، در حال حاضر سعی در اجرای نقش‌های جدید خود با اهداف و ماموریت‌های جدید بعنوان بازوی فکری وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد. تاکید داشت که با راه‌اندازی پایگاه تحلیل داده و حل مسئله، به تقویت مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری مدیران بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری کشور بپردازد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش و پشتیبانی پیشکسوتان صنایع، دانشگاه در مسیر های جدید خود گام‌های ارزشمند و موثری را در جهت رشد و اعتلای کشور داشته باشد.

لینک خبرhttps://iuim.ir/-news/newsid/512/جلسه-هم-اندیشی-با-حضور-خبرگان-صنایع
  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 3
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1402/03/09
  • تعداد مشاهده : 547 بار