مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد تأسیس دانشگاه صنایع و معادن ایران برگزار می شود

سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه صنایع و معادن ایران

این مراسم صبح روز پنجشنبه 15 تیرماه و در آستانه عید سعید غدیر خم در سالن همایش دانشگاه برگزار می شود.

سیدعلیرضا شجاعی سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران با اعلام این خبر، گفت: تأسیس دانشگاه در سال 1372 از سوی وزیر وقت وزارت معادن و فلزات به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد و با اکثریت آرا به تصویب رسید. وی افزود: دانشگاه صنایع و معادن ایران با توجه به یک نیاز واقعی یعنی خلأ جدی در تأمین نیروی انسانی مدیریتی و کارشناسی حوزه معدن و صنایع معدنی شکل گرفت و سپس در کل صنعت و معدن توسعه یافت.

شجاعی هدف اول و اصلی دانشگاه صنایع و معادن ایران را تربیت نیروی متخصص کیفی برای صنایع و معادن کشور برشمرد و گفت: کمک به توانمندسازی حرفه ای افراد مستعد تحصیلکرده برای جذب در بازار کار، همچنین پاسخگویی به نیازهای پژوهشی در سطح حکمرانی و در سطح بنگاه های صنعتی و معدنی با استفاده از ظرفیت جامعه علمی و دانشگاهی کشور در بالاترین سطح علمی از دیگر اهداف این دانشگاه است. وی ادامه داد: بر خلاف تصور عده ای که صنعت و معدن کشور را سنتی و قدیمی می پندارند، توانایی های علمی و تحقیقاتی و امکانات موجود در برخی صنایع و معادن کشور بسیار بالاست که باید به دانشگاه ها و دانشگاهیان و عموم جامعه معرفی و از این ظرفیت بسیار ارزشمند بهره گرفت.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران افزود: یکی از اهداف این دانشگاه ارتباط برقرار کردن میان این ظرفیت ها و توانمندی ها میان صنایع و معادن با دانشگاه هاست که در این راستا جلسات خوبی هم با مدیران صنعتی و معدنی و هم دانشگاه ها داشته ایم.

شجاعی با بیان اینکه امسال دانشگاه صنایع و معادن 30 ساله شد، گفت: این دانشگاه در طول عمر خود دچار فراز و فرودهای متعدد و بعضا بی مهری هایی شده که ناشی از عدم شناخت درست فلسفه وجودی این دانشگاه بوده است.

گفتنی است، برای مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد تأسیس دانشـگاه صـنایع و معادن ایران از اعضای هیأت امنا، اعضای  کمیسـیون دائمی دانشـگاه، برخی از مسئولان وزارت صـنعت، معـدن و تجـارت و وزارت علوم، برخی از مقامات اجرائی کشور، جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه در دوره‌های مختلف در سراسر کشور دعوت شده است. همچنین در ابتدای این برنامه سمینار آشنایی با ChatGPT  (هوش تصمیمسازی) در دانشگاه برگزار می‌شود.

30امین سالگرد تاسیس دانشگاه صنایع و معادن ایران

این مراسم به صورت زنده از آپارات پخش خواهد شد.


لینک پخش زنده مراسم: https://www.aparat.com/iuim.ir/live

لینک خبرhttps://iuim.ir/-news/newsid/529/مراسم-گرامیداشت-سی‌امین-سالگرد-تأسیس-دانشگاه
  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 3
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1402/04/14
  • تعداد مشاهده : 387 بار