صندوق توسعه صنایع دریایی و دانشگاه صنایع و معادن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تهران- ایرنا- صندوق توسعه صنایع دریایی و دانشگاه صنایع و معادن، در راستای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و صنعتی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در راستای تحقق ماده ۲۵ آئین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه صنعت، معدن و تجارت و بر اساس مصوبه‌های ابلاغی رییس‌جمهوری در تصویب نامه شورای عالی صنایع دریایی کشور، مراسمی با حضور برخی از مسوولان صندوق توسعه صنایع دریایی، دانشگاه صنایع و معادن، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحت عنوان سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه صنایع و معادن برگزار و در حاشیه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق توسعه صنایع دریایی و دانشگاه صنایع و معادن به امضای طرفین رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا صندوق و دانشگاه صنایع و معادن ضمن توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، صنعتی و اجرایی مرتبط با فعالیت‌های دانش‌بنیان، نوآورانه و فن‌آوری‌های نوین، در راستای انقلاب صنعتی نسل (۴)، با اجرای طرح‌ها و نیز برگزاری دوره‌های دانشی و مهارتی، برای رفع نیازهای توسعه صنایع دریایی همکاری و تلاش کنند.

طبق ماده ۲۵ یاد شده، وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است نسبت به استفاده از امکانات و اموال دانشگاه صنایع و معادن (متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت) برای توسعه برنامه‌های دانش‌بنیان در بخش صنعت، معدن و تجارت، افزایش سرمایه صندوق‌های تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت و تقویت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای توسعه فعالیت‌های بهره‌وری (به‌ویژه بازسازی و نوسازی صنایع) و فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه برای رفع نیازهای بخش در راستای انقلاب صنعتی نسل (۴)، هوشمندسازی و تربیت متخصصان و مدیران صنعتی و معدنی اقدام کند.

ارتباط علم و صنعت و توجه به نوآوری و فن‌آوری، جزو اولویت‌های صندوق بوده و سعی شده که ارتباط با مراکز علمی و نیز واحدهای دانش‌بنیان کشور سرلوحه کارها باشد. از این رو، صندوق توسعه صنایع دریایی همواره برای افزایش سهم اقتصاد دریا در اقتصاد ملی تلاش کرده و مراکز علمی و صنعتی را در این مهم یاری و حمایت می‌کند و از توسعه برنامه‌های مشترک با آنها بسیاراستقبال کرده و امیدوار است در آینده طرح های مشترک بیشتری را با این‌گونه مراکز پیگیری کند.

لینک خبرhttps://iuim.ir/-news/newsid/532/امضای-تفاهم-نامه-همکاری-میان-صندوق-توسعه-صنایع-دریایی-و-دانشگاه-صنایع-و-معادن
لینک خبر در سایت صندوق توسعه صنایع دریاییhttps://imf.ir/s/mfaoLY
لینک خبر در شاتانیوزhttp://shatanews.ir/fa/news/1835973-امضای-تفاهم.html
لینک خبر در خبرگزاری ایرناhttps://www.irna.ir/news/85163642/صندوق-توسعه-صنایع-دریایی-و-دانشگاه-صنایع-و-معادن-تفاهم-نامه-همکاری
لینک خبر در خبر گزاری صدا و سیماhttps://www.iribnews.ir/00GOZb
  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 2
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1402/04/18
  • تعداد مشاهده : 375 بار