همایش ملی راهبردهای توسعه صنعتی با تاکید بر اجرای سیاستهای کلی نظام برگزار می شود

سومین همایش فصلی شورای انجمن های علمی ایران با محوریت راهبردهای توسعه صنعتی و تاکید بر اجرای سیاست های کلی نظام، ۱۶ دی ماه در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود.

سید علیرضا شجاعی عضو هیأت مدیره شورای انجمن های علمی ایران و دبیر این همایش با اعلام این خبر، گفت: این رویداد ملی با حضور روسا و اعضای هیأت مدیره انجمن های علمی کشور و تشکل های مختلف صنعتی و معدنی و صاحبنظران برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این همایش بستر و فرصتی برای توسعه تعاملات دولت و مجلس با انجمن های علمی در موضوعات تخصصی و راهبردی است، افزود: از وزیر صمت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برخی معاونان وزراتخانه های صمت و اقتصاد و نیز سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای حضور و سخنرانی در این همایش دعوت شده است.

معاون اسبق برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف اصلی سلسله همایش‌های شورای انجمن های علمی ایران را جریان‌سازی برای ارتقای بینش راهبردی در بدنه دولتی و خصوصی برشمرد و در خصوص محورهای همایش گفت: در این رویداد ملی موضوع راهبردهای توسعه صنعتی از چند منظر راهبردی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد که از جمله آنها محور ارزیابی تحقق سیاست های کلی نظام در توسعه صنعتی کشور، محور قوانین و مقررات و تسهیلگری در امر تولید، محور راهبردهای توسعه صادرات صنعتی و معدنی و به تبع آن موضوع ارز، محور راهبردهای تامین مالی و سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن است.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای راهبردی مهمی که در این همایش به آن خواهیم پرداخت و ارتباط نزدیکی با انجمن های علمی، دانشگاهیان و نخبگان دارد، محور راهبردهای توسعه سرمایه انسانی در بخش صنعت و معدن و تجارت و محور راهبردهای تحولات علمی، نوآوری و فناوری و انقلاب صنعتی چهارم و پنجم است.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران اظهار داشت: همایش راهبردهای توسعه صنعتی فرصتی است برای مطالبه گری جامعه علمی و صنعتی کشور از مسوولان برای تهیه و تصویب سند و نقشه راهبردی صنعتی کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و قریب دو سال از فرمایشات ایشان در این زمینه می گذرد.

وی در پایان گفت: اتصال جامعه نخبگانی و دانشگاهی به ویژه انجمن های علمی که متشکل از اساتید، دانش آموختگان، دانشجویان و صاحبنظران یک رشته تخصصی از دانشگاه های مختلف هستند، به دستگاه های اجرایی و حوزه حاکمیتی کشور قطعا برکات بسیاری برای جامعه و مملکت خواهد داشت و روند حکمرانی را بهبود می بخشد.

 براساس این گزارش؛ نخستین همایش فصلی شورای انجمن های علمی ایران در سال 1402 با عنوان "نظام بودجه‌ریزی در ایران: آسیب‌شناسی و راه کارهای ارتقاء" 4 تیرماه، دومین همایش فصلی با عنوان "نقد و ارزیابی مواد محیط زیستی لایحه برنامه هفتم توسعه"، در 18 مردادماه در دانشگاه خاتم برگزار شده است و همایش سوم با موضوع راهبردهای توسعه صنعتی با تاکید بر اجرای سیاست های کلی نظام، ۱۶ دی ماه از ساعت 14 تا 19 در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود.

لینک خبرhttps://iuim.ir/-news/newsid/581/
  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 3
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1402/10/12
  • تعداد مشاهده : 450 بار