نماینده ویژه وزیر صمت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مجدانه پیگیر حل مشکلات مرتبط با تولید ملی است

نشست هم اندیشی جمعی از مدیران واحدهای صنعتی و معدنی کشور و برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) با موضوع راهکارهای بهبود محیط کسب و کار برای دستیابی به ایران صنعتی و فناور به میزبانی دانشگاه (فنگاه) صنایع و معادن ایران برگزار شد

علی گلشنی نماینده ویژه وزیر و رییس شورای تحول و پیشرفت صنعت، معدن و تجارت در این نشست، پس از شنیدن نظرات، دیدگاه ها و مشکلات چند تن از مدیران برگزیده صنعتی و معدنی کشور از جمله موضوعات مرتبط با مجوزهای کسب و کار، مشکلات تامین مواد اولیه از بورس و بازارهای موازی و نیز رقابت مجموعه های دولتی و نهادهای حاکمیتی با بنگاه های بخش خصوصی، خود را عضو خانواده بخش خصوصی دانست و ضمن برشمردن برخی از تجربیات ۱۶ ساله اش در این حوزه، گفت: مشکلاتی که امروز تولیدکنندگان ما با آن دست و پنجه نرم می کنند را می‌دانم و حسب تجربه‌ای که در این بخش طی سال‌های گذشته داشته ام، آن‌ها را درک می‌کنم.

وی مطالبه‌گری تحول در صنعت و اقتصاد را از مهمترین رسالت های وزارتخانه دانست و از تشکیل شورای تحول و پیشرفت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق فکر وزارت صمت خبر داد.

نماینده ویژه وزیر صمت از تلاش شش ماهه ای گفت که پس از استقرار وزیر جدید، با شناخت و بررسی گذشته ی صنعت و معدن، مدیران کارآمد شناسایی شدند تا از وجود پتانسیل های متخصص و کارآفرین در کشور، بیشتر استفاده شود.

گلشنی در ادامه بر لزوم کاهش فاصله بخش خصوصی و دولت به حداقل ممکن برای تعالی اقتصاد کشور تاکید کرد. وی توانمندی‌های کشور را پرشمار و ارزشمند دانست و حضور فعال بخش خصوصی در اقتصاد را یک ظرفیت مورد توجه وصف کرد و گفت: با توجه به شناسایی مشکلات و چالشهای تولیدکنندگان، در صدد رفع چالش‌ها هستیم.

در این جلسه، سید علیرضا شجاعی سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران، لیلا مرادی مدیرکل دفتر محیط کسب‌وکار وزارت صمت، علی رسولیان مشاور وزیر صمت، محمد گلستانی مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران، حمیدرضا نایبی مدرس دانشگاه و مشاور اسبق سازمان ملی بهره وری ایران و هادی زادسر، یوسفی فرد و غفارپور از مدیران دانشگاه صنایع و معادن ایران نیز حضور داشتند.

لینک خبرhttps://iuim.ir/-news/newsid/594/
  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1402/11/15
  • تعداد مشاهده : 349 بار