توسعه همکاری‌های بین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و دانشگاه صنایع و معادن ایران

جلسه‌ی هم‌اندیشی سه‌جانبه ارکان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، گروه کسب و کارهای نوین آن و دانشگاه صنایع و معادن ایران در 28 بهمن‌ماه 1402 با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، رئیس دبیرخانه جشنواره، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آیرما، مدیرعامل گروه کسب‌وکارهای نوین آن، رئیس دانشگاه صنایع و معادن ایران و سایر اعضا در محل دبیرخانه دائمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار شد.

سروش مودب، دبیر اجرایی جشنواره به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام گرفته طی 7 سال گذشته جشنواره پرداخت و در ادامه به برنامه‌های آتی برای گسترش فعالیت‌ها اشاره‌ای داشت.

مشکات اسدی مدیرعامل گروه آن نیز از اقدامات و فعالیت‌های آموزشی صورت‌گرفته برای مدیران صنایع در خصوص انقلاب صنعتی چهارم و هوشمندسازی معادن گزارشی ارائه کرد.

سید علیرضا شجاعی سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران در این جلسه با معرفی اقدامات این دانشگاه در 30 سال گذشته، از ظرفیت‌های همکاری دانشگاه صنایع و معادن ایران با جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و گروه کسب‌وکارهای نوین آن خبر داد.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران به ارتباط بخش‌های مختلف چرخه نوآوری گروه صنعتی و معدنی زرین اشاره‌ای داشت و بر لزوم انجام فعالیت‌های آموزشی تخصصی در بخش معادن و مدیران صنعتی تأکید کرد و از ایجاد تقویم آموزشی در سال آتی خبر داد.

وی از زمینه‌های ایجاد همکاری مانند برگزاری همایش، همفکری با جشنواره‌های دیگر از جمله حاتم، حضور در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و کنفرانس‌های سالانه انجمن‌ها و مشارکت و هم‌افزایی با فرهنگستان علوم و استفاده از ظرفیت فرهنگسراها به عنوان رویکردهای جدید تعاملی جشنواره با ذینفعان و کمک به اطلاع رسانی و شناساندن آن به ذینفعان نام برد.

شجاعی مجموعه‌ی پیشنهادات خود را برای ترویج علم مهم و کاربردی دانست و تاکید کرد در راستای گسترش فعالیت‌های باشگاه ایده‌پردازان، پایگاه حل مسئله نیز ایجاد شود.

در ادامه، ابراهیم جمیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک و اقدامات انجام شده شامل ایجاد فضای پایلوت برای استارتاپ‌ها تأکید داشت و لزوم کاهش فاصله بین دانشگاه و صنعت را یادآور شد.

شادی جمیلی، رئیس دبیرخانه‌ی دائمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان نیز در این جلسه پس از معرفی اهداف و فعالیت‌های جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و باشگاه علوم پایه و فناوری یونسکو، از اجرای فعالیت‌های گسترده‌تر در سال‌ آتی خبر داد.

جلسه‌ی هم‌اندیشی سه‌جانبه ارکان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، گروه کسب و کارهای نوین آن و دانشگاه صنایع و معادن
لینک خبرhttps://iuim.ir/-news/newsid/598/
  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 3
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1402/11/20
  • تعداد مشاهده : 212 بار